Aankoopbeleid PSPM BV Richting Onderaannemers met Concurrentiebeding

Artikel 1: Doelstelling en Toepassingsgebied

1.1. Dit aankoopbeleid beschrijft de voorwaarden en procedures die PSPM BV hanteert bij het inhuren van onderaannemers voor de uitvoering van werkzaamheden.

1.2. Het beleid is van toepassing op alle onderaannemers die diensten of werkzaamheden verrichten voor PSPM BV, hierna te noemen “Onderaannemers”.

Artikel 2: Selectiecriteria voor Onderaannemers

2.1. PSPM BV selecteert onderaannemers op basis van hun technische bekwaamheid, ervaring, financiële stabiliteit, naleving van veiligheidsnormen en milieuregels.

2.2. Onderaannemers dienen te beschikken over de nodige vergunningen, certificeringen en verzekeringen die relevant zijn voor de uit te voeren werkzaamheden.

Artikel 3: Overeenkomsten

Voor aanvang van enige werkzaamheden, dienen alle onderaannemers een bestelbon uitvoering van PSPM te hebben ontvangen. Deze bestelbon geeft een duidelijke omschrijving van alle uit te voeren werken.

Artikel 4: Concurrentiebeding

4.1. Onderaannemers verbinden zich ertoe om geen diensten aan te bieden aan klanten van PSPM BV waarmee zij in aanraking zijn gekomen tijdens de uitvoering van werkzaamheden voor PSPM BV, tenzij schriftelijke toestemming is verkregen van PSPM BV.

4.2. Overtreding van het concurrentiebeding zal leiden tot een boete van €50.000, onverminderd het recht van PSPM BV om aanvullende schadevergoeding te vorderen indien de werkelijke schade hoger is.

Artikel 5: Geheimhouding

5.1. Onderaannemers verplichten zich tot strikte geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij tijdens de samenwerking met PSPM BV verkrijgen.

5.2. Deze geheimhoudingsplicht blijft van kracht gedurende de looptijd van de overeenkomst en voor een periode van 5 jaar na beëindiging van de overeenkomst.

Artikel 6: Betalingsvoorwaarden

6.1. Betalingen aan onderaannemers worden uitgevoerd na 30 dagen volgend op de factuurdatum in die verstande dat de factuur op een acceptabele dag na de factuurdatum werd verzonden/ontvangen.

6.2. PSPM BV behoudt zich het recht voor om betalingen op te schorten indien de onderaannemer niet voldoet aan de normen van PSPM BV en/of als er sprake is van gebrekkige uitvoering van werkzaamheden.

Artikel 7: Kwaliteitscontrole en Evaluatie

7.1. PSPM BV zal regelmatig de uitgevoerde werkzaamheden van onderaannemers evalueren om de kwaliteit, naleving van de contractvoorwaarden, en prestaties te waarborgen.

7.2. Onderaannemers dienen medewerking te verlenen aan controles, inspecties en audits die door PSPM BV worden uitgevoerd.

Artikel 8: Aansprakelijkheid en Verzekeringen

8.1. Onderaannemers zijn aansprakelijk voor alle schade veroorzaakt door hun nalatigheid, opzet of gebrekkige uitvoering van de werkzaamheden.

8.2. Onderaannemers dienen te allen tijde verzekerd te zijn tegen bedrijfsaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid en alle andere relevante risico’s. Bewijs van verzekeringsdekking dient op verzoek van PSPM BV te worden overgelegd.

Artikel 9: Geschillenbeslechting

9.1. Geschillen voortvloeiend uit een overeenkomst volgens een bestelbon uitvoering zullen in eerste instantie door middel van onderhandelingen tussen de partijen worden opgelost.

9.2. Indien een geschil niet door onderhandelingen kan worden opgelost, zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar PSPM BV is gevestigd.

 

Door uitvoering van de werken, bevestigt de onderaannemer kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de voorwaarden zoals uiteengezet in dit aankoopbeleid.